استرس و سکته: آنچه باید بدانید. آیا استرس باعث سکته می شود؟
نوشته شده توسط : ایران ماداس

احتمالاً می دانید که مواردی مانند فشار خون بالا و رژیم غذایی ناسالم می توانند خطر سکته مغزی را افزایش دهند، اما استرس چطور؟ آیا روز کاری پر استرس شما می تواند منجر به یک اورژانس پزشکی شود؟ آیا استرس می تواند باعث سکته شود�...


 

احتمالاً می دانید که مواردی مانند فشار خون بالا و رژیم غذایی ناسالم می توانند خطر سکته مغزی را افزایش دهند، اما استرس چطور؟ آیا روز کاری پر استرس شما می تواند منجر به یک اورژانس پزشکی شود؟ آیا استرس می تواند باعث سکته شود؟

در حالی که بعید است که یک روز پر استرس خطر سکته را افزایش دهد، مطالعات نشان داده اند که استرس مزمن و طولانی مدت می تواند شانس سکته مغزی را افزایش دهد. در واقع، یک مطالعه گسترده در سال 2012 به این نتیجه رسید که افرادی که در سال گذشته استرس مزمن را تجربه کرده بودند، در مقایسه با افرادی که تحت استرس مشابهی نبودند، چهار برابر بیشتر در معرض خطر سکته مغزی بودند.

جهت مشاهده و خرید انواع بالابر بیمار (لیفت بیمار) کلیک کنید


با توجه به این ارتباط و فراگیر بودن استرس، یادگیری بیشتر در مورد استرس، سکته مغزی و اقداماتی که می توانید برای کاهش یا مدیریت استرس انجام دهید، مهم است.

آیا استرس باعث سکته می شود؟


بر اساس تحقیقاتی که در سکته مغزی، مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شد، افراد میانسال و مسن با سطوح بالای استرس، افسردگی و خصومت در معرض خطر قابل توجهی بالاتری برای سکته مغزی یا TIA (حمله ایسکمیک گذرا، که معمولاً به عنوان "معروف به" مینی سکته مغزی"). در این مطالعه، نزدیک به 7000 شرکت‌کننده به پرسش‌نامه‌هایی درباره سطح استرس خود پاسخ دادند که شامل اطلاعاتی در مورد استرس مزمن، علائم افسردگی و نشانه‌های خصومت بود.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت تراکشن کلیک کنید

در زمان نظرسنجی، همه افراد فاقد بیماری قلبی عروقی بودند، اما در زمان پرسشنامه‌های پیگیری، تقریباً ده سال بعد، 147 نفر از شرکت‌کنندگان دچار سکته مغزی شده بودند و 48 نفر دچار TIA شده بودند. این تعداد ممکن است زیاد به نظر نرسد، اما مشخص شد که افراد با بالاترین نمره استرس، 59 درصد بیشتر در معرض سکته مغزی یا TIA ناشی از استرس بودند، و افرادی که نمرات خصومت بالایی داشتند بیش از دو برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سکته مغزی بودند. سکته. شواهدی مبنی بر اینکه استرس به خطر سکته کمک می کند تعیین کننده بود.

آیا استرس کاری می تواند خطر سکته را افزایش دهد؟

 

مطالعه دوم منتشر شده در Neurology ارتباط بین سکته مغزی و استرس در محل کار را بررسی کرد. این مطالعه مشخص کرد که افرادی که در مشاغلی با تقاضای بالا و کنترل کم کار می‌کنند (به عنوان مثال، پیشخدمت یا پرستار) نسبت به افرادی که مشاغلی با تقاضای کم و کنترل بالا دارند (مثلاً یک معمار یا متخصص طبیعی) 22 درصد بیشتر در معرض خطر سکته مغزی هستند.

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی انتقال بیمار کلیک کنید

 این مطالعه همچنین نشان داد که زنان در معرض خطر بیشتری از استرس در محل کار هستند که منجر به سکته مغزی می‌شود، و خطر سکته مغزی ایسکمیک، نوعی سکته مغزی که در اثر لخته خون ایجاد می‌شود، برای مردان و زنان بیشتر است.

استرس و سلامتی شما


استرس می تواند سایر عوامل خطر سکته مغزی مانند فشار خون بالا، کلسترول بالا، چاقی، دیابت، بیماری عروق، بیماری قلبی و سیگار را تشدید کند. استرس همچنین می تواند منجر به رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن، کاهش فعالیت بدنی و تغذیه ناسالم شود. با وجود منابع بسیار زیاد استرس، کار بر روی مدیریت آن بسیار مهم است. یک گام اولیه مهم برای مدیریت استرس، شناخت علائم است.

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید

بسیاری از علائم فیزیکی استرس در مردان و زنان فوری هستند: تنگی نفس، افزایش ضربان قلب یا ناراحتی معده. برخی از نشانه‌های استرس در مردان و زنان، به‌ویژه زمانی که طولانی‌مدت در معرض عوامل استرس‌زا قرار بگیرند، به شرایط مزمنی مانند فشار خون بالا، افسردگی یا بی‌خوابی تبدیل می‌شوند.

اگر استرس بر سلامت جسمانی شما تأثیر منفی می گذارد، کنترل آن بسیار مهم است. پزشک می تواند با تجویز یک آنتی اسید به درمان علائم فیزیکی مانند درد معده کمک کند، اما سفر به سمت مدیریت بهینه استرس اغلب به درمان سلامت روان و همچنین فیزیکی نیاز دارد.

علل شایع استرس مزمن


دلایل مختلفی پشت استرس مزمن وجود دارد. این علل می تواند شامل موارد زیر باشد:

مشکلات سلامت شخصی یا یکی از اعضای خانواده
مرگ یکی از عزیزان
افزایش تعهدات مالی
فشارها در محل کار
بیکاری یا کم کاری
روابط بین فردی استرس زا
مشکلات عاطفی یا روانی
برخی از عوامل استرس زا را نمی توان برنامه ریزی کرد یا از آنها اجتناب کرد، مانند مرگ یکی از عزیزان. آنها بخش های طبیعی زندگی هستند. پرهیز از عوامل استرس زای مداوم، مانند فشار کاری یا مسائل بین فردی، به همان اندازه غیرممکن است.

جهت مشاهده و خرید انواع کالسکه سی پی CP کلیک کنید

 هر دو را می توان با کمک یک درمانگر حل کرد. مراجعه به درمانگر می‌تواند افراد را با مکانیسم‌های مقابله، راهبردهای حل تعارض و دیدگاه‌های تازه درباره مسائلشان توانمند کند و به آنها کمک کند تا آنها را به روش‌های سالم و سازنده حل کنند. در مورد از دست دادن یکی از عزیزان، مشاوران غم و اندوه می توانند به افراد کمک کنند تا در پی از دست دادن به جلو حرکت کنند. در مورد اختلافات بین فردی، یک خانواده درمانگر می تواند به کاهش تنش ها کمک کند و فضای امنی برای یادگیری و رشد باشد.
افرادی که با بیماری روانی دست و پنجه نرم می کنند اغلب حمایت و راحتی زیادی در درمانگر خود پیدا می کنند، اما مهم است که به خاطر داشته باشید که برای مشکلات بالینی، یک پزشک لازم است. افسردگی و اضطراب، در میان سایر اختلالات خلقی، نیاز به یک پزشک دارای مجوز برای تشخیص و درمان بالینی دارد.

9 استراتژی برای مدیریت استرس


کارشناسان توصیه می کنند که افراد یاد بگیرند استرس مزمن خود را از طریق تکنیک های آرام سازی و مدیریت استرس مدیریت کنند. اینها معمولاً راه حل های طولانی مدت مؤثرتری نسبت به داروها به تنهایی هستند. در زیر 9 راه ممکن برای دور نگه داشتن استرس آورده شده است:

نفس های عمیق بکشید. تنفس عمیق و اندازه‌گیری شده، اکسیژن را به مغز می‌رساند و به شما کمک می‌کند آرام بمانید. حتی می‌توانید با یادگیری تکنیک‌های مدیتیشن یا تمرین یوگا، این مفهوم را یک قدم جلوتر ببرید.

جهت مشاهده و خرید انواع یخچال آزمایشگاهی کلیک کنید
محیط کم استرس را حفظ کنید. حتی در جایی که از نظر طراحی استرس زا است، مانند محل کار، می توانید با شخصی سازی محل کار خود با گیاهان، تزئین با رنگ های ملایم و آرام، و احاطه کردن خود با وسایل شخصی که برای شما شادی ایجاد می کند، به مبارزه با استرس کمک کنید. شما همچنین می توانید این کار را در خانه، ماشین یا هر جا که احساس می کنید به طور منظم سطح بالایی از استرس یا ناراحتی عاطفی را تجربه می کنید، انجام دهید.
تمام روز را به صورت نشسته در محل کار سپری نکنید. هر چقدر که مناسب است استراحت کنید، اما مهمتر از آن، بلند شوید و در زمان استراحت خود به جای بی تحرکی حرکت کنید.
سعی کنید غرق نشوید. با یک کار در یک زمان مقابله کنید. با تلاش برای انجام کارهای بیش از حد یکباره، خود را غرق نکنید!
به یاد داشته باشید که کار همه چیز نیست. مهارت های مدیریت زمان را بیاموزید و تعادل بین کار و زندگی را پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده می کند. زمان خانواده یا زمانی که صرف سرگرمی ها می شود برای رها شدن و بازیابی سطح انرژی مهم است.
یک شبکه اجتماعی قوی داشته باشید. انزوا می تواند احساس غرق شدن را تشدید کند و به افسردگی کمک کند. زمانی را با خانواده و دوستان بگذرانید و از فعالیت های سرگرم کننده با هم لذت ببرید تا استرس را کاهش دهید.

جهت مشاهده و خرید انواع یونیت صندلی دندان پزشکی کلیک کنید.


از درخواست کمک نترسید. اگر با استرس دست و پنجه نرم می کنید، با یکی از دوستان یا اعضای خانواده صحبت کنید. همچنین می توانید با پزشک خود مشورت کنید، یک درمانگر پیدا کنید یا به یک گروه پشتیبانی بپیوندید.
مطمئن باشید که خواب کافی دارید. کمبود خواب می تواند به راحتی منجر به نگرش ذهنی ضعیف، عدم هوشیاری، خصومت، استرس و در کل بد خلقی شود.
از زندگی لذت ببرید، از آن لذت ببرید، و با پاداش های گاه به گاه خود را درمان کنید. 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ایستا کلیک کنید

چه تصمیم بگیرید که یک ماساژ رزرو کنید، از یک شام مفرح بیرون لذت ببرید، یا آن لذت خاصی را بخرید که به آن توجه داشتید، شایسته تجربه و مزه چیزهایی هستید که از آن لذت می برید. اطمینان حاصل کنید که بین مسئولیت ها و پاداش ها در هر دو جهت تعادل برقرار کنید.

مراقب فشار خون خود باشید


علاوه بر مدیریت استرس، مراقب فشار خون خود باشید. فشار خون بالا با "نیروی فشار خون به طرفین شریان های شما که به طور مداوم در محدوده بالا قرار دارد" نشان داده می شود. فشار خون بالا خاصیت ارتجاعی و انعطاف پذیری رگ های خونی را کاهش می دهد و احتمال مسدود شدن این رگ های منقبض شده توسط لخته ها را افزایش می دهد و باعث ایجاد سکته ایسکمیک می شود. سکته های هموراژیک نیز زمانی که رگ های خونی بدن آسیب دیده و مستعد نشت یا ترکیدن به راحتی هستند، محتمل است.

جهت مشاهده و خرید انواع استندینگ برد کلیک کنید

اگر می خواهید ریسک خود را کاهش دهید، باید استرس خود را کاهش دهید!


هیچ کس استرس را دوست ندارد، و هنگامی که با مشکلات سلامتی قابل توجهی که باعث ایجاد آن می شود، مانند افزایش خطر سکته مغزی، ترکیب شود، مدیریت موثر استرس بسیار مهم تر می شود. هیچ واقعیتی وجود ندارد که استرس وجود نداشته باشد، اما داشتن آگاهی از عوامل استرس زا و تمرین منظم مدیریت استرس و تکنیک های آرام سازی نه تنها باعث افزایش شادی و آرامش در زندگی روزمره شما می شود، بلکه در درازمدت سالم تر خواهید بود.
اینجا در Saebo، ما متعهد به حمایت از سکته مغزی و بهبودی برای همه بازماندگان و خانواده‌هایشان هستیم. Saebo طیف گسترده ای از محصولات را ارائه می دهد که فناوری پیشرفته را با تکنیک های توانبخشی مبتنی بر شواهد ترکیب می کند. پیشنهادات ما و شبکه درمانگران آموزش دیده Saebo می تواند به شما یا یکی از عزیزانتان کمک کند تا تمام ابزارهای لازم را برای به حداکثر رساندن بهبودی سکته مغزی به دست آورید.





:: بازدید از این مطلب : 244
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 3 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: